Tuesday 1 July 2014

Program Sosial Dan Riadah (Sesi Make-Over And Beauty Tips MARY KAY)


Peserta yang hadir.
Program ini di jalankan adalah untuk mendapat pendedahan asas tentang teknik penjagaan wajah dan asas solekan/kecantikan Mary Kay. Seramai 5 orang peserta telah mengikuti program ini yang di adakan pada 21hb Jun 2014 (Sabtu) di pejabat KanWork pada pukul 9.30 pagi.  Sesi tersebut telah di kendalikan oleh Pn Rokiah Ariffin, Independent Senior Sales Director, Mary Kay Malaysia.

Sebelum memulakan sesi, isi maklumat dahulu.

Sebelum memulakan sesi, peserta di kehendaki untuk mengisi maklumat asas seperti jenis kulit wajah dan produk yang di gunakan sekarang. Selepas itu, Pn. Rokiah akan membuat analisa kulit wajah setiap peserta berdasarkan maklumat yang di berikan. Proses ini adalah untuk menentukan penggunaan jenis produk Mary Kay yang bersesuaian dengan kulit wajah. Setiap peserta telah diberikan perkakas sendiri untuk membuat demonstrasi berkenaan teknik pembersihan wajah yang betul. Proses bermula dengan pembersihan wajah, penggunaan masker, krim pelembap dan akhirnya, cara pememilihan warna bedak asas yang sesuai.

Selain dari penjagaan kulit muka, peserta juga diajar cara penjagaan kulit tangan yang merangkumi pembersihan dan losyen pelembap.

Pn Rokiah Ariffin, Independent Senior Sales Director, Mary Kay Malaysia

Secara keseluruhannya, peserta berpuas hati dengan sesi tersebut dan ianya dapat membantu peserta untuk meningkatkan imej dan personaliti sseorang kepada yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment